woensdag 9 maart 2011

Conceptlancering

Wanneer je een goed concept hebt bedacht kom je aan bij de volgende fase, de conceptlancering. Dit is de manier op je concept onder de aandacht de brengen van je doelgroep met als doel meer producten/diensten te verkopen. Een goede conceptlancering is ontzettend belangrijk. Je kan nog zo’n goed uitgedacht concept/product hebben maar als de lancering niet goed is dat kun je bijna zeker zijn van een flop.
Het is heel belangrijk om tijdens een conceptlancering je doelgroep geen moment uit het oog te verliezen. Waar bevind je doelgroep zich? Op welke wijze ga je je product promoten? Vanzelfsprekend via de communicatiemiddelen die door de doelgroep worden opgemerkt, op plaatsen waar de doelgroep zich daadwerkelijk bevind. De manier waarop je vervolgens communiceert moet aansluiten bij de doelgroep. Tegenwoordig lanceren we een product vaak crossmediaal, dus via verschillende media. Storytelling is een hot item mits goed uitgevoerd, passend bij het concept/product en de doelgroep.
Daarnaast is het minstens zo belangrijk om goed te kunnen verantwoorden waarom dit product gelanceerd wordt. Wat is het doel, wat zijn de kenmerken en wat heeft de consument eraan? Wees bereikbaar voor de doelgroep wanneer er vragen zijn en ruim onduidelijkheden zoveel mogelijk uit de weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten